piątek, 9 grudnia 2016

BHP pracy nauczyciela języka ojczystego...?

Pozostawiam Wam do przemyślenia alfabet terapeuty Renaty Czabaj
Czy słusznie zamieszczam go na blogu dotyczącym pracy nauczyciela języka ojczystego?

Aprobuj ucznia takiego, jaki jest 
Bądź przygotowany na niespodzianki 
Czasami idź na ustępstwa 
Dodawaj otuchy i wzmacniaj w działaniach 
Efektywnie planuj czas zajęć 
Fundamentem prowadzenia jest systematyczna współpraca 
Gdy wyczuwasz znużenie, zmień pracę na zabawę
Huśtawka emocjonalna nie sprzyja przyswajaniu wiedzy 
Indywidualizuj tempo pracy i wymagania
Jeśli czegoś nie wiesz, miej odwagę się do tego przyznać 
Komunikować się dobrze to rozumieć drugą osobę 
Licz się ze zdaniem innych 
Łagodź napięcia 
Modeluj zachowania swych podopiecznych 
Nie mów „nie” zanim nie poznasz sedna sprawy 
Omawiaj wszystkie napotkane trudności 
Pomagaj pokonywać przeszkody
Rozwiązuj wspólnie trudne problemy 
Słuchaj uważnie uczniów, oni również mają wiele ważnych rzeczy do powiedzenia
Terapeuta powinien być autorytetem 
Uwzględnij indywidualny rozwój ucznia 
Wyrozumiałość i wiara w ucznia to warunki powodzenia 
X – to szukanie odpowiedzi na pytanie „Jakie efekty przyniesie terapia?”
Zamień oczekiwania na działania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz