Niezobowiązujące spotkania modersmåli


Jeśli chcesz wziąć udział w spotkaniu, zgłoś się do Dagmary dagmarasverige@gmail.com lub przez formularz kontaktowy na dole strony. 

 

Spotkanie #4
Czwarta minikonferencja nauczycieli polskiego jako ojczystego i tym razem rzeczywiście była mini, gdyż w zaledwie 3-osobowym gronie.
Joanna i jej mąż uraczyli Monikę i mnie fińską ucztą składającą się z zupy tureckiej i jabłkowego deseru. Pyycha!
Po przyjemnościach przyszedł czas na pracę, a dokładniej prace uczniów, które wspólnymi siłami oceniałyśmy. Chociaż kryteria Skolverket dają możliwości interpretacyjne, to nieraz trudno być obiektywnym w ocenianiu. Wszystko zaczyna się od określenia, jakie umiejętności akurat chcemy sprawdzić. Zawiłości są także wśród oceniania śródrocznego.Cały wieczór był niezwykle miły. Podzieliłyśmy się innymi spostrzeżeniami na temat pracy i prowadzonych zajęć, a dodatkowo miniświętowaliśmy Moniki nową pracę :)
Kolejna konferencja 2 lutego o 17.30 u Moniki (Bredäng).
Tematem będzie planowanie-przeprowadzenie-ocenianie (na) lekcji- uczestnicy podzielą się konspektami i pomysłami na zajęcia w dowolnej grupie wiekowej (LPP).

Spotkanie #3
Trzecie spotkanie modersmåli odbyło się u Basi, która uraczyła nas tajską zupą z sajgonkami i jabłecznikiem. Mniam! Do grona dołączyła Monika, która już wie, że musi przyśpieszyć remont mieszkania, aby ugościć nas w lutym :P
Głównym tematem rozmów były po raz kolejny warunki pracy i kontrowersyjny program lärarlönelyfte, który wywołuje różne emocje. Następnie, przy blasku świec i kawie, wymieniałyśmy się pomysłami na to, jak zachęcić uczniów do czytania książek czy też w ogóle do czytania. Padło wiele pomysłów, jakie książki czy fragmenty literatury wykorzystać. Joanna zaciekawiła nas pomysłem na legendę o smoku wawelskim w nowym wydaniu. Spotkanie było jak zwykle owocne!
Następne spotkanie 7 grudnia o 17.00 u Joanny (Norra Djurgårdstaden). 
Będziemy mówić o ocenianiu prac pisemnych i pomysłach na bożonarodzeniowe lekcje.

Spotkanie #2
Tematem drugiego, niezobowiązującego spotkania modersmåli 5 października było ocenianie prac pisemnych i gry na rozruszanie towarzystwa. Tym razem spotkaliśmy się w znanej sobie czwórce u Kasi w Hallonbergen. Gospodyni uraczyła nas pyszną zupą szczawiową oraz polskimi słodyczami.
Na początku każda zaprezentowała grę, która sprawdza się na zajęciach. Znajdziecie je <tu>. Później czytałyśmy prace uczniów i je oceniałyśmy. Wyszło tu na jaw, jak ważne jest, aby zanim zaczniemy oceniać pracę, wyjaśnić uczniom co dokładnie i na jakim poziomie będziemy oceniać. Basia podzieliła się świetnym przykładem matrycy oceniającej <tekst opowiadający>
Kolejne spotkanie zaplanowane jest na 2 listopada u Basi (Årsta-Gullmarsplan).


Spotkanie #1
Inauguracyjne spotkanie odbyło się 10 września w wąskim, acz zacnym gronie u Dagmary w Gamla Östberga. Była Joanna ucząca w Sundbyberg oraz trzy reprezentantki gminy Nacka: Basia, Kasia i Dagmara.
Wśród aromatu kawy i świeżego jabłecznika upieczonego przez Basię, rozmawiałyśmy o warunkach pracy w naszych gminach oraz o kryteriach oceniania Skolverket. Choć kryteria są jedne, to sposób ich interpretacji i zastosowanie różnią się w zależności od nauczyciela i tego, co w danym momencie procesu nauczania jest istotne. Spotkanie było doskonałą okazją do zawarcia nowych znajomości i wymiany doświadczeń.
Przyjęto także, że spotkania będą odbywały się w pierwszą środę każdego miesiąca, a gospodarzem będą kolejne osoby.
Następne spotkanie 5 października u Kasi  (Hallonbergen).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz