piątek, 1 grudnia 2017

24 zadania na 24 dni oczekiwania

Kalendarze adwentowe kojarzą nam się zazwyczaj z czekoladkami ukrytymi pod  kolejnymi datami grudnia, przybliżającymi nas do Wigilii i Bożego Narodzenia. Ta tradycja sięgająca końca XIX wieku jest jeszcze bardzo silna, dlatego postanowiłam przygotować moim uczniom 24 luki z zadaniami. Nie mam jednak sił i chęci nosić jakichś płacht czy tego typu rzeczy, a poza tym lekcje mam z każdym tylko raz w tygodniu. Tu z pomocą przychodzi mi internetowy kalendarz adwentowy.
Za darmo i bez rejestracji przygotujecie zadania dla swoich uczniów czy dzieci na stronie
Wystarczy podać adres e-mail, na który automatycznie przyjdą dwa linki- pierwszy, który można udostępnić tym, którzy mają wykonać zadania, a drugi dla nas, aby móc modyfikować kalendarz on-line. Do kalendarza można dobrać jedno z kilku świątecznych teł. Następnie odszukujemy 1, 2, 3 itd., klikamy i umieszczamy tam tekst z zadaniem. Zadaniem może być obejrzenie filmu i odpowiedzenie na kilka pytań do niego, wówczas podajemy adres pliku video. Mamy też możliwość dodawania zdjęć (ja przygotowuję w arkuszach google lub biorę z google)- z adresu url albo z komputera. 
Nie potrzebujemy spędzić całego weekendu nad uzupełnianiem 24 luk- każdego dnia możemy dodawać nowe zadanie, bowiem ten, kto otwiera kalendarz może zajrzeć tylko pod okienko z właściwą datą. 
Domyślnie kalendarz jest po angielsku, ale na dole strony są opcje kalendarza po niemiecku i po francusku.
Możecie zajrzeć do mojego kalendarza na ten rok, a jeśli Wam się spodoba- możecie udostępnić swoim uczniom.
 Ja już wczoraj wysłałam mailem link do rodziców- to doskonała dla nich okazja, aby z dziećmi popracować troszeczkę, wspólnie spędzić czas. Tym, którzy rozwiążą wszystkie zadania w zeszycie obiecałam mały świąteczny prezent, który otrzymają po bożonarodzeniowych feriach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz