Czy słusznie zamieszczam go na blogu dotyczącym pracy nauczyciela języka ojczystego?
Aprobuj ucznia takiego, jaki jest
Bądź przygotowany na niespodzianki
Czasami idź na ustępstwa
Dodawaj otuchy i wzmacniaj w działaniach
Efektywnie planuj czas zajęć
Fundamentem prowadzenia jest systematyczna współpraca
Gdy wyczuwasz znużenie, zmień pracę na zabawę
Huśtawka emocjonalna nie sprzyja przyswajaniu wiedzy
Indywidualizuj tempo pracy i wymagania
Jeśli czegoś nie wiesz, miej odwagę się do tego przyznać
Komunikować się dobrze to rozumieć drugą osobę
Licz się ze zdaniem innych
Łagodź napięcia
Modeluj zachowania swych podopiecznych
Nie mów „nie” zanim nie poznasz sedna sprawy
Omawiaj wszystkie napotkane trudności
Pomagaj pokonywać przeszkody
Rozwiązuj wspólnie trudne problemy
Słuchaj uważnie uczniów, oni również mają wiele ważnych rzeczy
do powiedzenia
Terapeuta powinien być autorytetem
Uwzględnij indywidualny rozwój ucznia
Wyrozumiałość i wiara w ucznia to warunki powodzenia
X – to szukanie odpowiedzi na pytanie „Jakie efekty przyniesie terapia?”
Zamień oczekiwania na działania
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz